دهکده موسیقی ایرانیان

سبزسازی یا سبزیاری در ساختمان ها، یک تکنولوژی دوستدار محیط زیست است که با استفاده از درختان و گیاهان باعث بهبود کیفیت هوا، کاهش تولید گرمایش جهانی و انقلاب انرژی سبز شده است. در زمانی که شهرها به یک بیابان تبدیل شده و کیفیت هوای آنها به شدت کاهش پیدا کرده، سبزیاری در ساختمانهایی که در آن زندگی میکنیم می تواند یک راه حل پایدار و کارآمد باشد.

از جمله مزایای استفاده از تکنولوژی سبزسازی در ساختمان‌ها، می‌توان به کاهش الودگی هوا، کاهش هزینه‌های مربوط به خنک کردن و گرم کردن ساختمان، افزایش روحیه و افزایش بهره‌وری کارکنان، بهبود زیبایی‌شناسی منظر شهر و حتی بهبود سلامتی افراد اشاره کرد.

نگاهی به لیست مجریان نظام مهندسی اراک بیندازید

به صورت کلی، سبزیاری در ساختمان‌ها شامل استفاده از روش‌های انسانی، که معمولا در طراحی خدمات مکانیکی، الکتریکی، و مکانیکی به کار می‌روند و ترکیب آن‌ها با استفاده از گیاهانی همچون شیروانی، شمشاد قطبی، خزه، خنجری و گیاهان دیگر می‌شود. مثلا استفاده از سیستم های آبیاری تحت فشار، استفاده از خاک جاذب آلاینده‌ها، استفاده از سیستم‌های خنک‌کننده طبیعی آبی، استفاده از نور طبیعی، کاهش انعکاس نور در طول روز و دیگر فن آوری‌های سبزیاری در ساختمان‌ها می‌باشد.

همچنین گیاهانی نظیر آلوئه‌ورا، پالم، درختان فیکوس، درختان ارکیده و گیاه درخت دولایه برای سبزیاری در ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و باعث می‌شوند که ساختمان به شکلی متعادل تر و زیباتر به نظر برسد.

سبزسازی ساختمان ها اساسا به دو شکل انجام می شود: داخلی و خارجی. هنگامی که در داخل ساختمان با گیاهان سبز برای شستشوی هوا استفاده می شود، به آن سبزیاری داخلی یا دهانه های سبز گفته می شود. در این روش، پلانت های سبز و گلخانه های داخلی داخل ساختمان برای به حداقل رساندن فراوانی آلودگی های رادیکال و نسبت بهبود هوای داخلی انسان، استفاده می شوند.

در روش سبزیاری خارجی، محوطه ساختمان با نصب پلانت های سبز، گلخانه های خارجی و ارائه فضاهای سبز به منظور تحمل دمای بالا، حفظ دوام حشرات و خلق یک محیط زیبا و خوشایند، تا حد امکان قابلیت های خودکفایی سبزیاری خارجی را داراست.

همچنین، سبزسازی ساختمان ها در طول دوره پایداری ساختمان انجام می شود. به بیان دیگر، قبل از شروع به ساخت، همانطور که هر چهار بلوک ساختمان مناسب برای رشد گیاهان هستند، نیازهای اکولوژیکی فضای سبز با نیازهای ساختمان همخوانی دارند. بهره برداری از نور خورشید، کاهش تابش حرارتی و رطوبت را تحت کنترل می گیرد که در عین حال باصرفه است و برای پایداری ساختمان مفید می باشد.

در کل، با توجه به اینکه اکنون بیشتر شهرها به شدت آلوده شده اند، ساختمان هایی که با استفاده از سبزیاری و اکولوژی و دیگر سیستم های پایدار ساخته شده اند، اولویت بالاتری برای ساخت و آینده سبز شهرها دارند.

مجری کده

مجموعه مجری کده مجموعه مجموعه مجری کده مجموعه مجری ذیصلاح , اجرا و ساخت ساختمان و مجموعه ارتباط بی واسطه مجریان با سازندگان و لیست مجریان نظام مهندسی اراک آماده انجام و اجرا پروژه های ساختمانی شما است کافی است که با ما تماس بگیرید ( 09026479212 ) یا از طریق ثبت سفارش با ما در ارتباط باشید.

ساخت سوله در اراک | پیمانکاری سوله در اراک | سوله سازی در اراک و شهرهای اطراف صفر تا صد

اجرای سوله سبک و سنگین در اراک و حومه

اجرای صفر تا صد سوله در اراک و شهرهای اطراف

ساخت انواع سوله های کوچک و بزرگ

انجام پیمانکاری ساختمان در اراک | پیمانکاری ساختمان در اراک | ساختمان سازی اراک و شهرهای اطراف صفر تا صد

اجرای صفر تا صد ساختمان در اراک و حومه

مجری ذیصلاح نظام مهندسی اراک

انجام خدمات پیمانکاری ساختمان در اراک

پیمانکاری ساختمان صفر تا صد اراک و شهر های اطراف

مشارکت در ساخت در اراک

اجرای صفر تا صد ساختمان در اراک و حومه

بازسازی ساختمان اراک در اراک

بازسازی خانه در اراک و حومه

کافیست با ما تماس بگیرید 09026479212 یا از طریق صفحه سفارش پروژه درخواست خود را برای ما بفرستید

در ساختمان های سبز، نباید فقط به سبزیاری داخلی توجه شود، بلکه باید در واقع سبزیاری را به عنوان یک چشم انداز سیستمی را در نظر گرفت و آن را با سیستم انرژی ذخیره سازی، هوادهی طبیعی، سیستم طراحی غیرپلانی، و سیستم های آبیاری خودکار و … ترکیب کرد. این ابزار های مختلف باعث بالا رفتن کارایی سبزیاری می شوند. مصرف سرمایش و گرمایش کاهش می یابد و نرخ هوای داخلی بهبود می یابد. از این رو، فرایند سبزسازی ساختمان باید به عنوان یک ویژگی مهم و اساسی در طراحی ساختمان در نظر گرفته شود.

 

موزیک بدون نظر 13 views

نظر خود را بنویسید

نظر شما پس از تایید مدیریت درج خواهد شد

هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !