دهکده موسیقی ایرانیان

آب شیرین کن صنعتی یکی از دستگاه‌هایی است که در صنایع مختلف به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه با نام‌های دیگری همچون اسمز معکوس یا Reverse osmosis نیز شناخته می‌شود. همان طور که می‌دانید، آب حجم زیادی از کره زمین را فرا گرفته است ولی آیا تمامی این آبها قابل شرب هستند؟ طبیعتا خیر. زیرا بخش اعظم آن‌ها را ذخایر آب شور تشکیل می‌دهند. از این رو، تبدیل آب شور به آب شیرین از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر قصد دارید در مقیاس گسترده آب شور را به آب شیرین تبدیل کنید، باید از دستگاه‌های شیرین‌کننده صنعتی آب استفاده کنید. در ادامه به بررسی این دستگاه‌ و مهم‌ترین کاربردهای آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

C:\Users\umet\Desktop\عکس متن\1.png

مهم‌ترین کاربردهای آب شیرین‌کن‌های صنعتی

بررسی کلی دستگاه آب شیرین کن صنعتی

برای آشنایی بیشتر با نحوه استفاده و کارکرد آب شیرین پیشنهاد می کنیم با ما در ادامه مطلب همراه باشید. همان طور که از نامشان پیدا است، این دستگاه‌ها برای شیرین کردن آب‌های شور مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این، دستگاه‌های آب شیرین‌کن می‌توانند به طور کامل آلاینده‌ها و میکروب‌های موجود در آب را از بین ببرند و آب شیرین و عاری از آلودگی را برای شما به وجود آورند.

این دستگاه‌ها می‌توانند آب‌هایی با شوری کم تا آب‌های خیلی شور مانند آب دریا را شیرین کرده و آن‌ها را قابل استفاده کنند. عملکرد این دستگاه بر اساس فرایند اسمز معکوس و غشای نیمه تراوا است. این دستگاه با اعمال فشار آب شور را به آب شیرین تبدیل می‌کند و تمامی نمک‌ها و آلودگی‌های موجود در آن از بین می‌برد و برای استفاده‌های صنعتی یا حتی شرب آماده می‌سازد.

آب شیرین کن صنعتی می‌تواند آبی را که قابل آشامیدن نیست، قابل شرب کند و با جداسازی نمک موجود در آن، این آب را به آبی شیرین تبدیل سازد. استفاده از آب شیرین در صنایع مختلف رایج است. از آنجایی که نمی‌توان از آب‌های شور برای آبیاری گیاهان نیز استفاده کرد؛ بنابراین استفاده از این دستگاه در تمامی زمینه‌ها بسیار مهم و ضروری به نظر می‌رسد.

اصلی ترین کابرد آب شیرین کن ها در صنعت تصفیه آب

حال نوبت به آن رسیده است که شما را با مهم‌ترین کاربردهای آب شیرین‌کن‌های صنعتی آشنا کنیم. ممکن است تصور کنید که استفاده از این دستگاه‌ها تنها برای قابل شرب کردن آب ضروری است؛ اما باید بگوییم که تصور شما کاملاً اشتباه است و این دستگاه کاربردهای متنوعی دارد. صنایع مختلف به آب شیرین نیاز دارند و بسیار از آن‌ها مانند صنایع کشاورزی، دامداری، تولید دارو، نیروگاه برق، خودروسازی، نساجی، مواد آرایشی و بهداشتی و … نمی‌توانند بدون آب شیرین به فعالیت خود ادامه دهند.

C:\Users\umet\Desktop\عکس متن\2.png

آب شیرین کن‌ها می‌توانند میزان زیادی از املاح موجود در آب را از بین ببرند و آن را برای آشامیدن و استفاده در صنایع مختلف آماده کنند. به عنوان نمونه، استفاده از این دستگاه در کارخانه صنایع غذایی باعث می‌شود تا شما بتوانید به راحتی آب شیرین مورد نیاز محصولاتتان را تأمین کنید و نیازی به استفاده از آب شهری نداشته باشید، البته استفاده از آب شیرین کن در مناطق گرمسیری که منابع آب شیرین محدودی دارند، نیز بسیار پرکاربرد است.

مزیت آب شیرین کن چیست ؟

آب شیرین کن صنعتی که معادل انگلیسی آن Desalination Machine بوده، توانسته است با حذف 99 درصد از املاح موجود در آب توسط ناسا ثبت شود. این دستگاه به طور کامل با استانداردهای جهانی هماهنگی دارد و می‌تواند با رعایت آن‌ها آب مورد نیاز صنایع مختلف را تأمین کند. استفاده از قابلیت اسمز معکوس در این دستگاه باعث شده است تا متابولیسم در بدن افراد و جانداران مختلف افزایش پیدا کند که این مسئله به میزان زیادی به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌انجامد.

همچنین این دستگاه می‌تواند ایمنی بدنتان را در مقابل عفونت‌ها بهبود ببخشد و جلوی بیماری‌های مختلف را بگیرد. آب شیرین کن‌های صنعتی دارای انواع مختلفی هستند و هر یک از آن‌ها به نحوی می‌توانند کیفیت آب را بهبود دهند. همه ساله تعداد زیادی از این دستگاه‌ها به بازار عرضه می‌شوند و افراد مختلف برای شیرین کردن آب از آن‌ها استفاده می‌کنند. این آب‌ها در بخش‌های مختلف صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نام دیگر این سیستمهای پرکاربرد دستگاه تصفیه آب بروش اسمز معکوس می باشد که برای خرید آنها می توانید به سایت شرکت ما به آدرس https://sazaab.com مراجعه فرمائید.

C:\Users\umet\Desktop\عکس متن\3.png

نحوه عملکرد آب شیرین کن های صنعتی

دستگاه آب شیرین کن چگونه آب را شیرین می کند ؟

حال ممکن است برای شما این سؤال پیش بیاید که نحوه عملکرد این دستگاه‌ها چگونه است؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که آب شور برای شیرین شدن با استفاده از فرایند اسمز معکوس از طریق پمپ‌های موجود به داخل فیلترهای دستگاه که همان فیلترهای ممبران هستند، وارد می‌شود. دقت داشته باشید که تنها آب شیرین قادر است از درون فیلتر ممبران خارج شود؛ بنابراین می‌توان گفت که آب خالص در یک سمت این فیلتر و آب ناخالص در سمت دیگر آن قرار می‌گیرد.

دقت داشته باشید که میکروب‌ها و ناخالصی‌ها به سختی می‌توانند از دستگاه آب شیرین کن صنعتی و فیلترهای ممبران موجود در آن عبور کنند و این مسئله به خاطر منافذ بسیار کوچک این فیلترها است. از این رو، می‌توان گفت که این منافذ حتی از کوچک‌ترین ویروس‌ها و باکتری‌ها نیز کوچک‌تر هستند. دقت داشته باشید که پس از این که چند دفعه از فیلترهای ممبران برای شیرین کردن آب استفاده کردید، باید آن‌ها را به طور کامل بشویید تا هیچ باکتری و املاحی درون آن‌ها باقی نمانند.

C:\Users\umet\Desktop\عکس متن\4.png

مهم‌ترین ویژگی‌های آب شیرین کن های صنعتی

بررسی انواع آب شیرین کن‌های صنعتی

آب شیرین کن‌های صنعتی دارای انواع گوناگونی هستند که هر یک برای صنعت به خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این آب شیرین کن‌ها می‌توانند به میزان زیادی در تأمین آب شیرین این صنایع تأثیرگذار باشند. در ادامه به بررسی چند نمونه از آب شیرین کن‌های صنعتی متداول می‌پردازیم.

آب شیرین کن‌های کشاورزی

همان طور که می‌دانید، جغرافیای ایران گرمسیری و خشک است و این مسئله باعث می‌شود که در قسمت‌های کم بارش کشاورزی سخت باشد؛ بنابراین می‌توان از دستگاه‌های آب شیرین کن صنعتی استفاده کرد تا آب چاه‌ها به آب شیرین تبدیل شوند و بتوان آن‌ها را برای آبیاری زمین‌های کشاورزی مورد استفاده قرار داد.

آب شیرین کن‌های بیمارستانی

یکی از محیط‌های مهمی که نیاز فراوانی به آب شیرین دارد، بیمارستان‌ است. این محیط‌ها برای انجام آزمایش‌ها و حتی عمل‌های جراحی به آب شیرین نیاز دارند؛ بنابراین می‌توان گفت که شما می‌توانید با استفاده از این آب شیرین کن‌ها و فرایند اسمز معکوس املاح آب را جدا کنید و آبی عاری از آلودگی به دست آورید.

دستگاه‌های آب شیرین کن مخصوص مرغداری‌ها

مرغداری‌ها برای این که از ایجاد سنگ کلیه و بیماری‌های دیگر در مرغ‌ها جلوگیری کنند، اغلب به آب شیرین کن نیاز دارند، البته دقت داشته باشید که دستگاه‌های مخصوص مرغداری باید با شرایط محیطی محل هماهنگ باشند و بتوانند به طور مناسب آب شیرین را تأمین کنند.

C:\Users\umet\Desktop\عکس متن\5.png

استفاده از آب شیرین در مرغداری‌ها

راهنمای خرید آب شیرین کن صنعتی

آب شیرین کن صنعتی می‌تواند آب شور چاه‌ها و دریاها را به آب شیرین تبدیل کند و آن را برای استفاده در صنایع مختلف آماده سازد. فرایند شیرین کردن آب، اسمز معکوس نام دارد که با استفاده از فیلترهای ممبران انجام می‌شود. این فیلترها دارای منافذ بسیار کوچکی هستند و املاح و میکروب‌ها به سختی می‌توانند وارد این منافذ شوند و از آن‌ها عبور کنند. دقت داشته باشید که این دستگاه انواع مختلفی دارد که هر یک برای محیط به خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با مجموعه ما در تماس باشید.

موزیک بدون نظر 26 views

نظر خود را بنویسید

نظر شما پس از تایید مدیریت درج خواهد شد

هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !