دهکده موسیقی ایرانیان

قبل از هر چیزی اجازه دهید که تعریف عامیانه و دلنشینی از کسب درآمد از اینترنت داشته باشیم. کسب درآمد از اینترنت یا همان کسب پول از طریق اینترنت مورد سؤال بسیاری از کاربران است و همه ما دوست داریم که با آسانترین راه ممکن درآمد ثابت ماهیانه برای خود درست کنیم. پس باید قبول کنید که انگیزه کافی برای استفاده از این روش وجود دارد، اما نکته ای که باعث دلسردی اکثر کاربران میشود، این است که رقابت در این حوزه بسیار بالا بوده و فرد باید صبر و حوصله کافی برای فعالیت در آن داشته باشد.

اگر فریلنسر هستید، باید سابقه کاری و رزومه مناسبی برای خود درست کنید؛
اگر وبلاگ نویس هستید، باید خلاقانه رفتار کنید و مطالب جذاب بنویسید؛
اگر با مشارکت در فروش میخواهید پول بدست بیاورید، باید اصول بازاریابی را فرا بگیرید.
پس کسب درآمد از اینترنت یعنی کسب تخصص و دانش به مرور زمان و به کار گرفتن آنها در فضای مجازی. اگر پشتکار و توانایی کافی برای فعالیت در این بخش را دارید، ما به شما اطمینان میدهیم که موفق خواهید شد، فقط زمان بگذارید!

کس بوکار اینترنتی در تونل زمان
با توجه به اینکه حجم وسیعی از کسب و کار اینترنتی با استفاده از کامپیوترها انجام میشود، شاید بسیاری معتقد باشند که شروع کسب درآمد با اینترنت با ظهور کامپیوتر انجام گرفت. اگرچه اولین کامپیوتر در سال 1937 میلادی ساخته شد، اما ظهور اینترنت به سال1960 برمیگردد و تا سال 1990 جنبه همگانی نداشته است. بیشترین تحول در حوزه اینترنت و مشاغل کامپیوتری از سال 2000 به بعد رخ داد و از این زمان به بعد را میتوان زمان انفجار کسب وکارهای آنلاین معرفی کرد. البته اگر چه در این سالها بیشتر درآمدها به تبلیغات و بحث وبسایتها برمیگشت، اما به مرور زمان با ظهور شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و به دنبال آن برنامه هایی مانند اینستاگرام و تلگرام، روند کسب درآمد از اینترنت تحول بیشتری داشت که به روند کنونی آن رسیده است. خوشبختانه در حال حاضر کسب پول به کمک برنامه های اینترنتی فقط به کامپیوتر و برنامه های کامپیوتری محدود نمیشود و اپلیکیشنهای متعددی وجود دارد که به راحتی میتوان از آنها برای کسب درآمد استفاده کرد. در ادامه به برخی از روشهای کسب درآمد از طریق اینترنت خواهیم پرداخت و نشان میدهیم که دلیل تمایل بیشتر جامعه به این روش چیست.

چرا کسب درآمد از اینترنت جذاب است
سوالی که اینجا مطرح میشود این است که چرا بیشتر افراد جامعه به کسب درآمد از اینترنت علاقه دارند؟ مطمئناً افراد با توجه به شناخت و تجهیزاتی که در اختیار دارند، پاسخهای متفاوتی به این سؤال خواهند داد، اما چند نکته باعث جذابیت بالای این روش شده است:

همه افراد جامعه به آن دسترسی دارند: اگر به دنبال کسب پول از طریق اینترنت هستید، یک کامپیوتر خانگی معمولی، یک گوشی هوشمند، یک تبلت یا یک لپتاپ ابزارهایی هستند که توسط آن ها براحتی میتوانید کسب وکار خود را راه اندازی کنید. پس همه افراد جامعه با داشتن اطلاعات اولیه در این حوزه به راحتی میتوانند به بخشهای مختلف آن دسترسی داشته باشند و از امتیازات آن بهره ببرند. حال ممکن است یک فرد به تولید عروسکهای دستی فعالیت داشته باشد و فرد دیگر در زمینه تهیه و ارائه مقاله های علمی.
امکان استفاده از آن در حوزه های مختلف وجود دارد: یکی از بزرگترین مزایای فعالیت در حوزه مجازی این است که فعالیت افراد مختلف در آن هیچ محدودیتی ندارد. به عنوان مثال ممکن است یک فرد در زمینه انتشار مطالب دینی و مذهبی فعالیت داشته باشد، فردی دیگر در زمینه مشاوره خانواده و امور روانشناسی فعالیت کند و فرد دیگری کالا و خدمات تولیدی خاص خود را بفروشد. در هر صورت ارتباط از طریق اینترنت بسیار ساده است و هر فردی میتواند کالا و خدمات مورد نظر خود را در اختیار مشتریان مختلف قرار دهد.

به کمترین سرمایه گذاری اولیه نیاز دارد: یکی از بهترین راهکارهای کسب درآمد که به سرمایه گذاری و پول اولیه نیاز ندارد، استفاده از بستر اینترنت است. البته ممکن است برخی از شما به مسئله خرید اینترنت یا ابزارهایی مانند کامپیوتر یا گوشیهای هوشمند اشاره کنید، اما فراموش نکنید که امروزه این ابزارها به عنوان بخش معمولی زندگی افراد شناخته میشوند و به صورت روزانه با آنها سروکار دارند. حتی اگر افرادی پیدا شوند که به این دستگاهها دسترسی نداشته باشند، باز هم با یک سرمایه اندک میتوانند آنها را تهیه کنند و فعالیت خود را در منزل شروع کنند.

اکنون که با اصول اولیه و تجهیزات مورد نیاز برای شروع کسب درآمد از اینترنت آشنا شدیم، لازم است که برخی از روشهای اجرائی آن را نیز بشناسیم تا بتوانیم عملکرد موفق و قابل اطمینان در این حوزه داشته باشیم. ابزارهای استفاده شده برای به دست آوردن پول از طریق اینترنت متفاوت هستند و به تبع این تفاوتها، لازم است که از روشهای مختلفی استفاده کنیم. این روشها ممکن است منحصر به یک برنامه خاص باشند یا در چند مورد به کار گرفته شوند.

1. کسب درآمد از اینستاگرام
در سال 2012 شرکت اینستاگرام توسط شرکت فیسبوک خریداری شد و بسیاری از برنامه های بازاریابی و تبلیغات فیسبوک به این برنامه انتقال یافت. اما کاربران نیز میتوانند از این ابزار برای کسب درآمد استفاده کنند. هنرمندان، ورزشکاران معروف، فوتبالیستها و افرادی که دارای قابلیتهای منحصر به فرد مانند طنز یا کارهای خارق العاده هستند، در اپلیکیشن اینستاگرام میتوانند فیلم، عکس، لایو یا پخش زنده، و استوری بگذارند و از این طریق فالوور یا دنبالکننده بیشتری جذب کنند. هرچه تعداد دنبال کننده این پیجها بیشتر باشد، یعنی نرخ تعامل پیج مورد نظر بالا بوده و با افراد بیشتری در ارتباط است. این موضوع باعث میشود که صفحه مورد نظر برای تبلیغات بسیار مناسب باشد و از تبلیغات به عنوان یک روش کسب درآمد بهره ببرد. حتی صاحب این پیجها میتوانند محصولات مختلفی را در این صفحات قرار دهند و به عنوان محصول بفروشند. برای کسب درآمد از اینستاگرام تنها لازم است که یک صفحه بسازید و با سایر کاربران موجود در اینستاگرام در ارتباط باشید. هرچه تعداد فالوورها و نرخ تعامل پیج شما بالاتر باشد، احتمال کسب درآمد شما بیشتر است.

2. کسب درآمد از تلگرام
تلگرام نیز یکی دیگر از شبکه های اجتماعی و اپلیکیشنهای قابل نصب بر روی گوشیهای هوشمند است که میتوانید با استفاده از آن با سایر کاربران در ارتباط باشید. ارتباط از طریق تلگرام بسیار ساده است و از طریق ابزارهایی مانند کانالهای تلگرامی و گروههای تلگرامی میتوانید به کسب درآمد بپردازید. با توجه به اینکه روشهای ارتباط کاربران در تلگرام متنوع هستند، روشهای کسب درآمد از طریق آن نیز متفاوت است. برای کسب درآمد از تلگرام تنها لازم است که اپلیکیشن آن را نصب کنید، یک موضوع خاص پیدا کنید و برای آن یک کانال ایجاد کنید یا محصولات خود را در این کانال قرار دهید و به جذب اعضا برای کانال خود بپردازید. به مرور زمان جذب کاربر برای کانال شما به حالت مویرگی افزایش مییابد و میتوانید از آن برای تبلیغ و فروش کالاهای مورد نظر خود استفاده کنید.

3. فعالیت به عنوان فریلنسر
برای کسانی که در زمینه خاصی تخصص دارند و میتوانند کار مورد نظر را در منزل انجام دهند، فعالیت فریلنسینگ میتواند یک روش مناسب برای کسب درآمد از اینترنت باشد. فریلنسر به کسی گفته میشود که پروژه های سایر افراد را به صورت کار در منزل و به صورت دورکاری انجام میدهد و در ازای انجام آن، مبلغی دریافت میکند. افراد فریلنسر میتوانند پروژه هایی مانند ترجمه، تایپ، طراحی، طراحی سایت، کارهای گرافیکی و یا حتی طراحی بنر را انجام دهند و در قبال آن پول دریافت کنند. یکی از معروفترین وب سایتهای فعال در ایران در زمینه فریلنسینگ، سایت پونیشا است که زمینه فعالیت تعداد زیادی از کاربران در حوزه های مختلف را فراهم آورده است.

4. وبلاگ نویسی
وبلاگ نویسی نسبت به سایر روشهای کسب درآمد از طریق اینترنت قدیمی تر است و با وجود الگوریتمهای جدید در موتورهای جست و جو، هنوز هم وبلاگ نویسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یک وبلاگ نویس میتواند دنبال رو یک موضوع خاص باشد و از طریق بهینه سازی مطالب خود، وبلاگ مورد نظر را به صفحه اول گوگل بکشاند. بنابراین با قرار دادن بنرهای تبلیغاتی مربوط به سایر حرفه ها، فروش رپورتاژ، و مواردی از این قبیل، زمینه کسب درآمد خود را فراهم کند. برای این کار میتوانید یک وبلاگ معمولی بسازید، یک دامنه ir برای آن انتخاب کنید و یک موضوع که طرفداران زیادی دارد را انتخاب کرده و شروع به نوشتن و بهینه سازی مطالب آن کنید.

5. راه اندازی فروشگاههای اینترنتی
داشتن فروشگاه اینترنتی کمی سخت است و ممکن است نسبت به سایر روشها هزینه بیشتری داشته باشد، اما اگر در این مسیر موفق عمل کنید، مطمئناً میتوانید یک منبع کسب درآمد پایدار با درآمد بالا برای خود ایجاد کنید. فروشگاه اینترنتی ممکن است شامل فروش محصولات الکترونیکی، محصولات غذایی، محصولات تزیینی یا حتی محصولات دانلودی باشد. برای این کار باید ابتدا یک فروشگاه اینترنتی طراحی کنید یا قالب یک فروشگاه را بخرید. با ثبت دامنه و خرید هاست برای این فروشگاه، رسماً فعالیت شما شروع میشود و باید محصولات و خدمات خود را در فروشگاه قرار دهید. هر چه موفقیت شما در بالا بردن فروشگاه در رتبه بندی موتورهای جستجو بیشتر باشد، مطمئناً ترافیک بیشتری به کسب وکار خود جذب خواهید کرد و مشتریهای شما نیز بیشتر خواهد بود. باید قبل از راه اندازی فروشگاه اینترنتی، در مورد مراحل مختلف آن امکان سنجی انجام دهید و به سراغ کالاهایی بروید که افراد بیشتری در اینترنت به دنبال آنها هستند.

6. فعالیت در سایتهای کلیکی
اگر به دنبال یک روش کسب درآمد از اینترنت بدون کمترین دردسر ممکن و یا نیاز به مهارت ویژه هستید، حتماً سایتهای کلیکی را دنبال کنید. این سایتها به عنوان واسطه شرکتهای مختلف عمل میکنند و وظیفه آنها ایجاد بازدید برای وبسایتهای مختلف است. شما به عنوان یک کارمند اینترنتی نیازی به آشنایی با تخصص خاصی ندارید و فقط با استفاده از یک کامپیوتر و یک خط اینترنت میتوانید در طول روز درآمدی ثابت برای خود ایجاد کنید. روش کار این سایتها بدین صورت است که شما یک حساب کاربری برای خود ایجاد میکنید و در ازای کلیک کردن بر روی برخی سایتهای خاص و دیدن تبلیغات آنها، مبلغی بابت آن دریافت میکنید. میزان درآمد شما در این روش با میزان کلیک شما برروی تبلیغات مختلف و دیدن آگهی های تبلیغاتی آنها در ارتباط است.

7. طراحی اپلیکیشن
با ظهور سیستم عامل اندروید و ios امروزه شاهد استفاده هر چه بیشتر از اپلیکیشنها در گوشیهای هوشمند هستیم. این گستردگی به حدی زیاد شده است که به اپلیکیشنهایی مشابه با کاربرد یکسان زیاد برمیخوریم. اپلیکیشنهایی در زمینه پیدا کردن آدرس، ارائه دستور آشپزی، اجرای مسابقه های مجازی و یا هر اپلیکیشن دیگری که به نظر شما خلاقانه باشد و در جذب مشتری موفق عمل کند، میتواند به شما در فرایند کسب درآمد از اینترنت کمک کند. البته فراموش نکنید که نیازسنجی بازار قبل از هر اقدامی، بسیار حیاتی است.

نکته آخر
در این مطلب نهایت تلاش خود را به کار گرفتیم که روشهای مختلف کسب درآمد از اینترنت را به صورت جزئی بیان کنیم و ابزارهای لازم را در هر حوزه معرفی کنیم. شما ممکن است مسیر خود را در استفاده از اینستاگرام بیابید، از یک وبلاگ استفاده کنید یا در فرایند فروش یک فروشگاه آنلاین مشارکت داشته باشید. فقط به خاطر داشته باشید که باید زمان کافی به برنامه خود اختصاص دهید و روشهای مختلف را امتحان کنید تا بتوانید موفقترین مسیر ممکن را برای خود پیدا کنید.

https://behtarinkar.takblog.net/

 

موزیک بدون نظر 18 views

نظر خود را بنویسید

نظر شما پس از تایید مدیریت درج خواهد شد

هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !